2008/07/26

الغربة


ليه الناس بتتغرب؟؟
عشان الفلوس

دي الحاجة الوحيدة اللي أعرفها
كل حاجة ليه؟
عشان نجيب فلوس

بصراحة أنا لحد وقت قريب اوي كنت مقتنعة انه إيه المشكلة يعني إن حد يتغرب مادام هياخد فلوس
والفلوس هيا كل حاجة , والناس بتسعي وتدور كل يوم عشان خاطر يجيبوا فلوس , عشان خاطر لقمة العيش.

بس دلوقتي الغربة بالنسبالي بقت طعمها وحش اوي , عشان بعدت عن حبيبي , بقي حبيبي في بلد , وأنا في بلد تانية , حبيبي في قارة أفريقيا , وانا في قارة اسيا.
ساعتها حسيت غن الغربة دي اسوا حاجة في الوجود , اسوأ حاجة لما يكون ليك حبايب وحد بتحبه وبتخاف عليه وبتهتم بيه , وتقوم سايبه ورايح بلد تانية , بيفضل قلبك مشغول عليه , زي ماقلبي مشغول علي حبيبي.

بجد أنا خلاص مش عايزة الغربة , مش عايزة الفلوس دي كلها , أعمل ايه بفلوس من غير سعادة, انا كل يوم بيتعكنن عليا هنا, خناقات ومشاكل , واغلبيتها تدور حولين الفلوس .

أنا مش عايزة غير حبيبي , حبيبي وبس , أعيش ببساطة بس مبسوطة ومع حبيبي .

هرجعلك هرجعلك قريب ياحبيبي

خليك جنبي ومتفتكرش إني نسيتك

أنا مليش في الدنيا غيرك

دخلت علي قلبي السعادة

عيشتني الحياة اللي مكنتش أعرف ان فيها حجات حلوة كده

خرجتني من سجن الخوف والقلق

بحبك اوي

ليست هناك تعليقات: